Polki uznawane są w świecie za kobiety piękne i zadbane. Jaka jest ich świadomość dotycząca pielęgnacji urody? Jakie są ich zwyczaje pielęgnacyjne? Temat postanowiły zgłębić sieć sklepów Hebe i Bandi Cosmetics, zlecając ABR Sesta odpowiednie badanie. Jego wyniki okazały się zaskakujące.
Badanie zostało przeprowadzone w lutym 2020 roku, na reprezentatywnej grupie 1000 Polek w różnym wieku. Wyniki tego badania zostały przedstawione 17 czerwca br., z uwagi na obecnie ograniczenia, podczas konferencji online, z interaktywnym udziałem dziennikarek i influencerów branży urodowej.
Co Polki wiedzą o pielęgnacji? Jakie kosmetyki lubią najbardziej i co wpływa na ich decyzje zakupowe? Na te i wiele innych pytań odpowiadały – Magdalena Mularuk – Dyrektor Marketingu sieci Hebe, Jolanta Gralewska – Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Bandi Cosmetics oraz Aneta Dzięcielewska – Kosmetolog, Kierownik rozwoju marki Bandi Cosmetics. O szczegóły badania pytała Agnieszka Hyży.
Badanie, które powstało na zlecenie obu firm, pokazało, że dla 97% Polek ulubionym kosmetykiem pozostaje krem do twarzy, a 52% stosuje różne kremy na dzień i na noc. Większość pań sama diagnozuje stan swojej skóry, a wybierając krem kieruje się jego skutecznością (68%), ceną (48%) i składem (45%). Znakomita większość Polek kupuje kremy, których cena nie przekracza 50zł, a porad dotyczących pielęgnacji najczęściej poszukują w Internecie – czytając opinie innych użytkowniczek.
Magdalena Mularuk, wskazała na ciekawy aspekt badania - aż 35% Polek oczekuje efektów działania kremu już po kilku dniach jego stosowania (nieliczne już po jednym zastosowaniu!). W takim czasie spektakularne zmiany nie są jednak możliwe, zwłaszcza, że część pań może stosować kosmetyki nieprawidłowo dobrane do potrzeb swojej cery.
Eksperci podkreślają, że skuteczność produktów badana jest zwykle po 4, 6 i 8 tygodniach systematycznego stosowania. Zatem oczekiwanie widocznych efektów wcześniej jest raczej niemożliwe. Trzeba uzbroić się w cierpliwość i nie zniechęcać wcześniej. Warto również udać się do specjalisty, który we właściwy sposób zdiagnozuje rodzaj skóry i jej potrzeby, aby móc dobrać optymalnie działające specyfiki, które sprawią, że skóra będzie dłużej jędrna, odpowiednio nawilżona i odżywiona.
Częścią badania był również test wiedzy, który przyniósł wiele zaskakujących odpowiedzi. Warto, aby zapoznali się z nim wszyscy, których publikacje są źródłem wiedzy konsumentek i którym zależy na propagowaniu wiedzy oraz podnoszeniu świadomości kobiet w zakresie pielęgnacji.
„Polki są bardzo mądre, edukują się, lubią dbać o siebie. Myślę, że w długofalowych relacjach docenią tych, którzy propagują rzetelną wiedzę.” podkreśliła Jolanta Gralewska z Bandi Cosmetics.
Link do strony artykułu: https://badaniamarketingowe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/pielegnacja-sekretem-urody-polek